Az endometriosis betegség azt jelenti, hogy az endometriumhoz hasonló nyálkahártya jelenik meg a méh belfelszínén kívül más szervekben is.
Leggyakrabban a kismedence területén fordul elő, mint például a petefészekben, a petevezetőkben a hüvely és a végbél között és a hashártyán, vagy akár a méh falában. Ritkán a hasüregen kívül, a test más szerveiben is előfordulhatnak endometriosis csomók, így például a tüdőben, a vesében és a végtagokon.

endometriosis

Az endometriosis fájdalmas elváltozás, mely minden hónapban folytonosan követi a hormonális változásokat a menstruációs ciklus során. Ennek eredményeként az elváltozás havonta, hasonlóan a normál méhnyálkahártyához megvastagszik, majd a ciklus során bevérzik.

Az endometriosis szigetekből a vér azonban nem tud hova kiürülni, így vérzés, majd következményes gyulladás és hegesedés fellépésével kell számolni. Amellett, hogy ez a betegség fájdalommal jár, az endometriosis okozta fontos probléma a fogamzó képesség zavara, ami meddőséghez vezethet. Gyakori panaszként fordul még elő a szexuális együttlét alatt jelentkező fájdalom is.

• Endometriosis kivizsgálása: Fizikális vizsgálatok, gáti és kismedencei ultrahang vizsgálatok, MRI , Diagnosztikus laparoscopia
  • Alkalmazott ellátás: 2015 óta kiemelten foglalkozom az un. Mélyen infiltráló (DIE) endometriosis laparoscopos műtéti ellátásával. A beavatkozások során a húgyútak ( hólyag, húgyvezetésk) és a vastagbél, végbél sebészeti ellátását is elvégezzük.